Sidor

torsdag 1 december 2011

Första julbaket



Jag har suktat länge efter det där första julbaket och lusläst varenda recept i Julkokboken.

Det blev till slut saffransbiscotti UTAN pecannötter, för det hade jag glömt köpa.
(Nej jag är inte lika välplanerad i köket som mina bloggkollegor).

Den saken som fick mig att välja just det receptet var det faktum att man skulle låta saffranen dra i Cointreau i minst 12 timmar. My god. :)

Ja goda vart dom, jag gjorde dom dock lite för små, och de hade behövt de där nötterna. Flera veckor kvar innan julen är över så jag gör ett nytt försök snart.
Annars tyckte jag receptet var bra, och Julkokboken - I löv it! Finns hur många recept som helst jag vill testa. Önskar att december vore längre.

Uppdatering - här är receptet för er som vill testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar