Sidor

måndag 5 december 2011

Lammburgare med ädelost/fetaost


Åh vilka goda recept det är i Junk Food-boken!
I helgen hade vi några kompisar på besök så vi passade på att testa receptet på lammburgare.

Som jag nämnt tidigare så klarar jag inte riktigt av ädelost så jag tog fetaost istället. Oj så goda!

En av gästerna äter inte rött kött så hon fick ett stekt/panerat majskycklingsbröst istället för lamm och det verkade himla gott det också.

Vi provade även receptet på cole slaw med äpple och dillfrö, och det var väldigt gott och fräscht.
Den cole slaw jag brukar göra är mer majonäsig och blir lätt tung, men denna kändes mycket friskare.

Allt rekommenderas och kommer göra comeback i det Ekstrandska köket.
Tummen upp!

2 kommentarer:

  1. Den där ska jag testa! Var köpte du dillfrö?

    SvaraRadera
  2. Vi gjorde också lammburgare med cole slaw och gillade det, även mina föräldrar. Men mina bilder blev suddiga så jag vill inte blogga om det. :)

    SvaraRadera