Sidor

tisdag 3 januari 2012

Beef tacos

Även jag har testat att göra Beef Tacos men är inte alls lika begeistrad som ni Karin och Elisabeth. Jag gjorde beefen, pico de gallon och bröden med min man och syster för några veckor sedan men har varit för sur för att orka skriva om det förrän nu.

För fifan vad vi misslyckades! Totally. Ulf stekte sönder köttet. Mina bröd blev helt mjöliga och verkligen inte goda. Och pico de gallon ... pft.

Till saken hör att min syster är GRYM på mexikansk mat. Hon lagar ofta rice and beans med just pico de gallo som hon bjuder oss på och då är det alltid sagolikt.

Nu är det lite svårt att avgöra om vi hade en dålig dag eller om det helt enkelt inte var ett strålande recept? Jag antar att ni, Karin och Elisabeth, skulle säga att det var vi som hade en dålig dag? Jag är benägen att hålla med framför allt med köttet och brödet. Men picon my ladies ... ni ska få ett GRYMT recept när vi ses för utvärdering!

Plus: tog ju för eeeeevigt att göra. Tråkigt.

/Erika

8 kommentarer:

  1. Gärna det. :) Vet inte om pico de gallon i sig var fantastisk, däremot gillade jag helheten väldigt mycket. Och köttet. Köttet!

    SvaraRadera
  2. Vad ska vi laga på måndag? Kanske måste vi förbereda innan och ta med oss rätter den här gången? Kan bli hur bra som helst det med!

    SvaraRadera
  3. Funderade på det tidigare ikväll. Vad tror ni om hamburgare? Jag har bbq-sås, tror det finns kvar så det räcker, så det behöver inte förberedas isf. Så skulle vi kunna köpa riktigt bra kött precis som det står i receptet, och få det grovmalet, istället för vanlig vac:ad, gasad köttfärs. Eller nåt helt annat.

    SvaraRadera
  4. Hamburgare blir toppen! Kan någon av er baka bröden? Jag är INTE bra på att baka. Så kan jag kirra köttet!
    Och så kan jag göra en caesarsallad att ha on the side? Hur låter det?

    SvaraRadera
  5. Caesarsallad on the sida låter super! Jag kan göra ketchup eller bröd, vilket som. Fast inte både och. :)

    SvaraRadera
  6. Ang dessert förresten, såg precis att banana split finns med. Jag ÄLSKAR banana split. Just saying.

    SvaraRadera
  7. Kan du kolla med Elisabeth vem som gör vad? Jag har beställt kött från slaktaren och handlar allt annat som behövs på söndag. Ni får kirra öl om ni vill ha såna också :) Jag köper läsk och lättöl!

    SvaraRadera
  8. Jepp, jag kollar. Toppen att du har beställt kött och kan handla! Surfar på nya böcker för inspiration. :)

    SvaraRadera