Sidor

söndag 16 december 2012

Korv stroganoff


Jag tycker inte om Korv stroganoff. Inte min man heller. Man skulle nästan kunna säga att det är en av haträtterna i vår familj. Men något visst borde det ju vara med den här himla rätten med tanke på hur otroligt vanlig den är i både hem och lunchmatsalar. Så vi bestämde oss för att ge den en chans. En sista chans. Och gissa vad? Den här gången blev det urgott!

Per Morbergs variant innehåller massor av paprikapulver och kummin. Och kaffegrädde och köttbuljong (andra receptet i rad där den där sabla köttbuljongen skulle vara med). Och resultatet blev både mulligt, krämigt och lagom spicey. En helt strålade rätt helt enkelt. Jag är så glad att jag äntligen fått fatta grejen. Och att jag har ett falukorvsrecept som funkar.

3 kommentarer:

  1. Ett annat tips är att, förutom att välja riktigt bra falukorv (bäst är den från Ängavallen men den går ju inte att få tag på nån annanstans än där) som ju Morberg också skriver om, att ha i fransk senap och färskpressad citron. Citronen balanserar upp det tunga i rätten rätt bra tycker jag.

    SvaraRadera