Sidor

fredag 14 december 2012

Köttfärslimpa med ugnsstekta tomater

Jag gillar köttfärslimpa och jag gillar bacon, så Morbergs baconlindade köttfärslimpa som serveras med ugnsstekta tomater kändes som ett säkert kort. Köttfärslimpa känns alltid så rekorderligt att laga och på den punkten funkade det ju även med Morbergs recept, kolla bara så trevligt det ser ut  när baconen är på plats.



Men smaken. Nä, det här blev bara tråkigt och intetsägande. Egentligen inte så förvånande, det är ju nästan ingen smaksättning, förutom bacon och lagerblad (som man petar in under baconen) bara salt och peppar.



Det här receptet kommer jag inte att göra om, jag rekommenderar istället att kolla på Epicurious, där jag brukar hitta recept som jag använder som  utgångspunkt att variera utifrån vad jag har hemma.

/Karin

PS Kokboksklubben finns förresten numera även på instagram. Där heter vi Kokboksklubben rätt och slätt. (Du hittar oss också på instagram.com/kokboksklubben om du inte använder appen). Där kan det hända att vi postar lite fler bilder när vi testar olika recept, och kanske en och annan mer orelaterad matbild. DS

1 kommentar: