Sidor

onsdag 9 januari 2013

En till stekta lammkotletter med vitlökssmör

I helgen testade även vi att göra lammkotletter med vitlökssmör. Eller kotletter och kotletter, racks blev det eftersom vår slaktare övertygade oss om att det är sak samma.

I alla fall. Det blev gott. Urgott. Jag håller verkligen med Karin om att vitlökssmöret var smått fantastiskt. Det var visserligen bara ett vitlökssmör ja det vill säga smör och vitlök och persilja och lite citron. Men det var ett vitlökssmör! Vet ni hur länge sedan det var jag gjorde ett sånt? Så länge sedan att jag inte minns när. Och på det viset är Morbergs kokbok fin. Den påminner mig om allt som jag tycker om men av någon anledning glömt bort att jag kan laga.

Även den här gången är inte några komplicerade grejer han styrt upp och allt är enligt textboken, eller wikipediareceptet skulle man kunna säga. Och det är väl det som är synd med hela kokboken. Han har inte adderat något som känns speciellt. Inte något som säger Per Morberg. Men det behöver ju, å andra sidan, inte vara en dålig grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar