Sidor

onsdag 13 mars 2013

Ugnsomelett med pumpa

Till söndagslunch gjorde jag ugnsomelett med pumpa. Det passade extra bra eftersom jag hade en bit butternut squash över sen jag gjorde den här curryn i veckan, ett led i mina försök att bli bättre på vegetarisk mat. (F ö, prova den!).


Förutom pumpa innehåller omeletten också squash, lök, vitlök, gruyère (eller parmesan) och franska örter/herbes de provence. Av lukten att döma hade man kunnat tro att osten skulle ta överhanden helt, men det gjorde den inte alls. På det stora hela var det fina smaker som funkade bra med varandra. Det enda misstaget jag gjorde var att även ha i en bit hokkaidopumpa, och det visade sig att den är sötare än butternut-pumpa, så det drog ner betyget lite grann.

Men annars, bra och lättlagad rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar