Sidor

torsdag 16 maj 2013

Första ingredienserna: check! Eller?

Jag var till Asian supermarket på Fridhemsplan idag och försökte köpa lite koreanska ingredienser. Det gick bra, eller okej i alla fall. Av alla sakerna jag hade på min lista hittade tjejen som hjälpte mig tre. Hon förklarade att de inte hade så mycket just koreanska produkter. Och huruvida det jag fick med mig faktiskt är koreanskt är jag mycket tveksam till men blir säkert utmärkt i alla fall. Hon som hjälpte mig verkade veta vad hon arbetade med.

Nu har jag i alla fall någon slags stark chilipasta (i den röda burken nere till höger), koreanskt/japanskt ris (med den fantastiska texten: California Extra Fancy Calrose Rice på förpackningen) samt en helt sinnessjukt stor påse med chilipulver. För skojs skull la jag med en vanlig kryddburk för att ni ska förstå proportionerna.

Jag säger så här: Karin och Elisabeth, ni behöver inte köpa sånt där chilipulver. Kom förbi så kan vi dela. Ja, det där gäller för alla som vill. Hör ni det bloggläsare? Om ni någonsin behöver chilipulver för att till exempel göra Kimchi – kom förbi hos mig, jag har.

Ps. Tänker överhuvudtaget att om någon av oss tar oss till den där koreanska butiken kan vi väl höra av oss till varandra? Så kan vi hjälpas åt att hitta ingredienser.

/Erika

3 kommentarer:

  1. Bra tänkt. Jag är fast besluten att ta mig dit inom en inte alltför avlägsen framtid, men det blir nog inte förrän i början på nästa vecka tror jag. Men då ska jag absolut höra av mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen! Jag kanske tar en promenad bort dit beroende på hur Olof och Greta sköter sig i allt flyttbestyr. Om jag gör det hör jag också av mig innan. Vi kan väl höras via telefon innan någon av oss går dit? Jag tänker att vissa av dom här ingredienserna kan vi samköpa? Förpackningarna kan ju vara hemskt stora och det känns onödigt att slänga (vilket ju är vad som kommer att hända till sist eftersom ingen av oss driver storkök :)

      Radera
    2. Det går trögt för mig att få tag på ingredienserna. Vab två dagar hittills den här veckan lämnar inte mycket utrymme för utflykter bortåt Luntmakargatan. Tyvärr.

      Radera