Sidor

onsdag 27 november 2013

Julextra i Kokboksklubben: December

Vi har bestämt att vi ska köra med en bonusbok fram till jul i år. Vi gjorde det för två år sedan (med Allt om mat Julkokboken) och nu är det helt enkelt dags igen. Vårt val bland årets julkokböcker föll på Jens Linders och Johanna Westmans bok December. Jag har inte hunnit laga något ur den ännu men att bara sitta och bläddra i den gör mig alldeles uppfylld av jul- och adventsvarma känslor. Med risk för att överdriva, som skulle vara så typiskt mig, så skulle jag säga att det är precis så här som jag vill att en julkokbok ska vara. Om det kommer att bli så mycket lagat ur den spelar liksom mindre roll. Den gör mig glad, sugen och – som sagt – helt varm och faktiskt lite julpirrig. Och det är fint det. Mycket fint.

/Erika

3 kommentarer:

  1. Åh jag längtar tills min kommer i brevlådan. Julpeppen! Plus älskar ditt lilla stilleben.

    SvaraRadera
  2. Jag är också väldigt förtjust i den här boken. Men det är ju inte klokt, är det två år sen alltså? Jag var helt säker på att det var ifjol.

    SvaraRadera