Sidor

torsdag 21 november 2013

Ny kokbok: United States of cakes av Roy Fares

Så var det då äntligen dags för oss att testa en dessertbok! Hurra säger jag (gruppens utnämnda dessertdrottning). Ja jag älskar verkligen att baka, och att göra desserter. Jag är en såndär person som skulle kunna bara beställa förrätt och efterrätt på restaurang.

Vid första anblick av Roy Fares bok United States of Cakes slås man av att den är väldigt snygg! Väldigt fina bilder och bra layout på recept (något som vi i Kokboksklubben annars brukar störa oss väldigt mycket på). Jag har inte fått någon riktigt kläm på indelningen men han går igenom allt från mjuka kakor till söta frukostrecept (mums!).



Det ska bli spännande att se hur fina cupcakes och cakepops vi får ihop - vissa saker ser väldigt avancerade ut, men jag vill prova det mesta!
Ska man gå all in och börja med Peanut Butter Cupcakes? (WOW!)


Eller börja med nåt lättare som Fudge eller Rocky Road? (Troligen)



Rapport kommer inom kort! (jag är ansvarig för kontorets fredagsfika - så ett perfekt tillfälle att starta!)

1 kommentar:

  1. Åh Elisabeth! Jag älskar din pepp! Jag har också hittat flera saker jag vill testa. Det ska bli roligt det här!

    SvaraRadera