Sidor

söndag 16 februari 2014

Söndag med Jamie 1: vegetarisk jätterösti, förlorade ägg, spenat och ärter

Idag blev det en riktig Jamie-dag här hemma, både lunch och middag från Laga smart med Jamie. Till lunch gjorde vi jätterösti med förlorade ägg, spenat och ärter. Pocherade ägg hör definitivt till mina favoriter för tillfället. (Ända sen jag lärde mig att tillaga hyfsat lyckade exemplar). Allting blir lite godare med pocherat ägg faktiskt. Den här rätten var inget undantag, det blev riktigt, riktigt gott. Knaperstekt rösti på potatis och morötter, bladspenat och ärter med en dressing på fransk senap, citron och olivolja, pocherat ägg och så lite fetaost. Svårt att inte gilla. :)



/Karin

2 kommentarer:

  1. Åh, den där såg god ut! Den ska jag nog ta och laga som helglunch någon dag.

    SvaraRadera
  2. Gör det! Det var verkligen en (lunch)rätt i min smak, rekommenderas!

    SvaraRadera