Sidor

måndag 23 juni 2014

Agua de piña

Jag hade en liten bit ananas över som jag provade att göra agua de piña på, en av de varianter på Agua fresca som finns med i Soda, lemonad och snacks. En annan gång ska jag se till att jag har lite mer frukt, för det kändes som lite väl mycket jobb för det rätt snåla resultatet, men det skyller jag inte på boken på något sätt.


Resultatet blev hur som helst gott och friskt, och inte alls någon artificiell ananassmak vilket jag var lite rädd för.

Enkelt att göra är det egentligen också, man mixar bara en ananas (på cirka 1 kg) med 0,5 dl färskpressad citronjuice, 2 msk strösocker och 6 dl vatten och silar det sen genom en finmaskig sil. Plus också för att det inte är så mycket socker i det här receptet, jag tycker att det är i mesta laget i många andra.

Är väldigt sugen på att testa agua fresca på både vattenmelon, cantaloupe och mango härnäst.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar