Sidor

söndag 6 juli 2014

Cuantaloupe Agua Fresca

Nu när sommarvärmen äntligen kommit tillbaka var det dags att prova en av de lite mer läskande recepten i kokboken. Eftersom vi hade en cantaloupemelon hemma valde jag att göra en Aqua Fresca, som är en slags fruktvatten vanlig i Mexiko. Och det blev en stor succé hos samtliga inblandade på filten som jag lagt ut på gräsmattan i trädgården. Min son, som snart fyller två, drack upp halva kannan tror jag och jag, som var på bröllop igår och alltså var "ganska" "törstig" idag, den andra halvan. Så himla enkelt och helt fantastiskt. En dryck som gjord för en varm sommardag.

Det här behövs:
1 cantaloupemelon, skalad, urkärnad och skuren i bitar
1/2 dl färskpressad limejuice (ca 1-2 lime)
2-3 msk strösocker
5 dl vatten
Mixa allt. Sila genom en finmaskig sil. Servera med is.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar